Családközpontú kora gyermekkori intervenció esetkezelési technikái

2021. szeptemberében – a járványhelyzetre való tekintettel tartott hosszú szünet után – végre újra indítjuk gyakorlatorientált,  személyes részvételt követelő legújabb képzésünket! Interaktív képzésünket olyan szakembereknek ajánljuk, akik a kora gyermekkori intervenció bármely területén dolgoznak (gyógypedagógus, gyógytornász, konduktor, védőnő, mentálhigiénés szakember, óvónő) és már legalább fél éves gyakorlattal rendelkeznek.

Várunk mindenkit, aki ismereteit bővíteni, megújítani szeretné saját szakterületén belül és annak határait tágítva. Tapasztalatban mutatjuk be a team munka fontosságát és hogy mit jelent a gyakorlatban a családközpontúság. 

Célunk, hogy a résztvevők megtapasztalják, és megértsék feladatuk összetettségét, gondolkodjanak munkájukkal összefüggésben saját személyiségbeli hatásukról és az etikai határokról. További szándékunk, hogy saját tapasztalatokat éljenek meg a szülőkkel való kommunikáció, a tanácsadás és a konzultáció szerepéről, sokrétűségéről.

Tréningjellegű képzésünkben hangsúlyos a csoportmunka, a közös gondolkodás, ezért a résztvevők aktív részvételét várjuk!

JELENTKEZZ MOST!

Mit tanul majd?

A tanfolyam elvégzésével megismerheti a kora gyermekkori intervenció aktuális elméleti és gyakorlati kutatásainak eredményét, a jelenleg alkalmazott kliens utat. Ön is képessé válik az önreflexió és a kommunikáció (gyermek-szakember, szülő-szakember, szakember-szakember) alkalmazására, továbbá a team-működés megalapozására, megszervezésére. A nagyon intenzív hét végére a családot, mint rendszert szemléli majd és így közelíti meg. Ismereteket szerez a korszerű kora gyermekkori időszakkal és annak szülői vonatkozásával kapcsolatos irodalomról és kutatási eredményekről. El tudja majd különíteni a csecsemők életkori sajátosságait az eltérőnek minősülő fejlődésmenettől, és kiválóan igazítja majd ezekhez saját gyakorlati megközelítését és a szülők reális tájékoztatását. Meg fogja ismerni a mai, elfogadott vizsgáló eljárásokat, az állapotfelmérés legfontosabb lépéseit (ismeretgyűjtés, dokumentum elemzés, szülői információk). Megtanulja összegző módon, leíró jelleggel a gyermek és a szülő egyéni szükségleteire reagálva szakvéleményét megfogalmazni, és ehhez mozgósítani a team munkáról megszerzett ismereteit. És nem utolsó sorban meg tudja majd ítélni a funkciófejlesztés és tanácsadás szerepét és hangsúlyát a szükségletnek megfelelően az intervenciós munkája során.

Akkreditált képzések

A képzés összefoglaló jellegű tematikája

  • Ismerkedés és képzési ráhangolódás
  • A komplex családközpontú kora gyermekkori intervenció szemléletének megalapozása
  • Kommunikáció
  • A család fogalma
  • A csecsemő- kisgyermek állapotát, viselkedését meghatározó aspektusok
  • Állapotmegismerés, állapotfelmérés, társszakmákkal való együttműködés
  • A funkciófejlesztés helye és szerepe a kora gyermekkori intervencióban
  • Az esetkezelés folyamata és lépései
  • Összegzés, a szakasz lezárása. Esetkezelések előkészítése
  • Képzői esetismertetések- esetkezelések csoportbontásban
  • Hallgatói esetbemutatások- esetkezelések kiscsoportban, szupervízióval

Mit gondolnak a képzést elvégzők?

„Maximáisan működött a ’minél többet teszel bele, annál többet viszel haza’ módszere. Jó volt, élvezetes volt, néha fárasztó is egyben, de SOHA nem volt unalmas vagy egyhangú.”

„ A képzés utáni időben azt vettem észre, hogy sokkal célzottabban végzem a munkám. Nagyobb hangsúlyt kapott az anya, és az apa is előtérbe került.”

„Tabuk nélkül beszélgettünk. Sokan voltunk, sokfélék, de egységként, csapatként működtünk.”

„ Nagyon sok új információt kaptam, újszerűek voltak. Meglévő ismereteimet rendszerbe foglalta.”

„Maximális szakmai tudással, alázattal, hittel adták át az előadók a tudásukat.”

„Minden, ami aktivitás-alapú, nagyon szerethető és építő számomra.”

„Átgondolt, de kellő rugalmassággal kezelt, követhető keretbe épített hét volt.”

„Számomra sok újdonság volt, és ez az átfogó komplex szemléletmód adta a legtöbbet.”

„Az oktatók nem csak magasan képzettek, de látszik, hogy folyamatosan továbbképzik magukat, korszerűsítik és bővítik tudásukat.”

„A továbbképzésben az tetszett legkevésbé, hogy túl hamar befejeződött.:)”

„ Köszönök mindent, amit kaptam. Vigyázok rá! Ilyen szakmai kiállást sehol nem tapasztaltam!”

Ízelítő a képzés anyagából

Oktatóink:

Károly Fruzsina gyógypedagógus-pszichológus

Kiss Erika, gyógypedagógus

Tóth Anikó, gyógypedagógus

Udvardi Gabriella, gyógypedagógus

További részletekért, jelentkezéshez kattints ide .

Recommended Posts