Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.
Autizmussal élő gyermekek a bölcsődei és óvodai közösségben-integráció a gyakorlatban
CÉLCSOPORT
Az autizmussal élő gyermekek bölcsődei és óvodai nevelése máig nagyrészt megoldatlan probléma. Egyre több bölcsőde és óvoda befogadó, azonban ezek közül kevesen felkészültek erre. Az autizmus spektrum zavar természetéből adódóan az autista gyermekek ellátása specifikus ismereteket, szemléletet, módszereket kíván. A képzést óvodapedagógusok, fejlesztő pedagógusok, kisgyermeknevelő és pedagógiai asszisztensek részére ajánljuk, hogy felkészültté váljanak autizmussal élő kisgyermekek nevelésére, biztosítva a számukra szükséges egyénre szabott autizmus-specifikus megsegítést, segítve a szűkebb és tágabb környezettel való együttműködést.
A KÉPZÉS CÉLJA
A képzés célja elsősorban gyakorlatorientált ismeretek nyújtása, mely által növekszik a szakemberek kompetenciája az autizmus elméleti és gyakorlati ismereteivel kapcsolatban. A szakembereknek eszközöket, technikákat, kompetenciákat adunk azzal a céllal, hogy ismereteket, jártasságot szerezzenek a speciális szükségletű gyermekek ellátásában, és így biztosítsák számukra az egyéni bánásmódot.
Célunk továbbá, hogy a bölcsődében és óvodában dolgozó szakemberek tudása bővüljön az autizmussal élő kisgyermekek inklúzív nevelésével kapcsolatban, és minél több helyen nyíljon lehetőség akadálymentes környezet kialakítására az átlagos fejlődésű kortárs csoportban. Az akadálymentes környezet autizmus specifikus ismérvei a speciális közösségekben dolgozók számára is releváns információkat nyújthatnak.
A képzés célja mindemellett, hogy a képzésen részt vett szakemberek a szükséges egyénre szabott autizmus-specifikus támogatás biztosítása mellett aktív kialakítója és fenntartója legyen a szűkebb és tágabb környezettel való együttműködésnek, team munkának úgy, hogy figyelembe veszi a család igényeit.
Képzési program megnevezése: Autizmussal élő gyermekek a bölcsődei és óvodai közösségben – integráció a gyakorlatban
A pedagógus-továbbképzési program alapítási engedélyének nyilvántartási száma: 242/10/2022
A tanfolyam pedagógusok részére a 277/1997. (XII.22.) számú Kormányrendeletben foglaltak szerint 60 tanóra elszámolható, amennyiben a pedagógus munkáltatója a továbbképzést a rendeletben meghatározottak szerint elfogadja.
Vizsga (a képzés szakmai felelősével egyeztetnek majd a végleges időpontjáról a tanfolyamon)
Az autizmussal élő gyerekek bölcsődei és óvodai nevelése máig nagyrészt megoldatlan probléma. Egyre több bölcsőde és óvoda fogad be egy-egy ilyen fejlődési zavarral küzdő gyerekeket, egyre több intézmény vállalja fel fejlesztésüket, azonban ezek közül kevesen felkészültek ellátásukra. Az autizmus spektrum zavar természetéből adódóan az autista gyerekek ellátása specifikus ismereteket, szemléletet, módszereket kíván, melyeket a jelenlegi szakképzések csak igen korlátozottan vagy nem elegendő mennyiségben és minőségben nyújtanak. Az autizmussal élő gyermekek bölcsődei és óvodai integrációjával foglalkozó szakemberek a probléma jellegéből adódóan az átlagosnál is nagyobb kihívások előtt állnak. A hatékony segítségnyújtás a bölcsődei és óvodai integráció esetében azt jelenti, hogy a gyermeket támogató, a megértést segítő akadálymentes környezet a gyermek számára az bölcsődében és óvodában tartózkodás teljes időtartamában, az ott megjelenő összes tevékenység során biztosított.
A képzési program óraszáma: 60 óra
A képzés célcsoportja
2-7 éves korosztállyal foglalkozó gyakorló óvodapedagógusok, fejlesztő pedagógusok, kisgyermeknevelők és pedagógiai asszisztensek.
A képzésen való részvételhez előírt feltételek
- Főiskolai/egyetemi iskolai végzettség: óvodapedagógus, fejlesztő pedagógus, kisgyermeknevelő, pedagógiai asszisztens
- Megelőző szakmai gyakorlat: –
A megszerezhető képesítés
Az akkreditált pedagógus továbbképzés sikeres elvégzését igazoló TANÚSÍTVÁNY.
A tanúsítvány alapján a tanfolyam pedagógusok és/vagy nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörben dolgozók részére a 277/1997. (XII.22.) számú Kormányrendeletben foglaltak szerint elszámolható.
A képzés összefoglaló jellegű tematikája
- Bevezető. Tipikus és eltérő fejlődés.
- Az óvodapedagógus/kisgyermeknevelő koordinációs szerepe és kompetenciái az autista gyerekek óvodai integrációjában.
- Autizmus spektrum zavar – elméleti alapok
- Felkészülés a tudatos integrációra
- A regulációs területek támogatási lehetőségei
- Játék és az autizmus
- Viselkedésproblémák megközelítése, kezelésének módjai
- Az akadálymentesítés gyakorlati megvalósítása a napi rutinhelyzetekben és tevékenységkörökben. A bölcsődei/óvodai életút lezárása
- A képzésen elsajátított ismeretek rendszerezése, integrálása a gyakorlatban. A kölcsönös támogatás módszertana, szakmai tanulságok. Saját élményű feldolgozás.
A továbbképzés teljesítésének formai és tartalmi követelményei
A tanfolyamot elvégző szakember ismerje a kora gyermekkori intervenció aktuális elméleti és gyakorlati kutatásainak eredményét, a jelenleg alkalmazott kliens utat. Legyen képes az önreflexió és a kommunikáció (gyermek-szakember, szülő-szakember, szakember-szakember) alkalmazására, továbbá a team-működés megalapozására, megszervezésére. Legyen képes a családot, mint rendszert szemlélni és megközelíteni. Rendelkezzen ismeretekkel a korszerű kora gyermekkori időszakkal és annak szülői vonatkozásával kapcsolatos irodalomról és kutatási eredményekről.
Legyen képes elkülöníteni a csecsemők életkori sajátosságait az eltérőnek minősülő fejlődésmenettől, és legyen képes igazodni ezekhez saját gyakorlati megközelítésével, a szülők reális tájékoztatásával. Ismerje a mai, elfogadott vizsgáló eljárásokat, ismerje az állapotfelmérés legfontosabb lépéseit (ismeretgyűjtés, dokumentum elemzés, szülői információk).
Legyen képes összegző módon, leíró jelleggel a gyermek és a szülő egyéni szükségleteire reagálva szakvéleményét megfogalmazni, ehhez legyen képes mozgósítani a team munkáról megszerzett ismereteit. Legyen képes a funkciófejlesztés és tanácsadás szerepét és hangsúlyát a szükségletnek megfelelően megítélni az intervenciós munkája során.
A résztvevő számára kötelező szakirodalom jegyzéke:
- Tony Attwood: Különös Gyerekek
- Gery B. Mesibov, Victoria Shea, Eric Schopler: Autizmus spektrum zavarok TEACCH szemléletű megközelítése
- Mózes Eszter, Rácz Zsuzsanna, Szabó Mariann: Modellprogram az autizmussal élő gyerekek óvodai integrációjának elősegítéséhez
- Kathleen Ann Quill: Tedd-Nézd-Hallgasd-Mondd
A vizsga
A minősítés fokozatai: megfelelt, jól megfelelt, kiválóan megfelelt
A program sikeres elvégzéséért a pedagógusok és/vagy nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörben dolgozó felsőfokú iskolai végzettséggel rendelkezők a 277/1997. (XII.22.) számú Kormányrendeletben előírt tanúsítvány kapnak, amivel igazolják, hogy 60 tanórai foglalkozásban pedagógus-továbbképzésen vettek részt.
A sikertelen teljesítés következményei:
„Nem felelt meg” minősítés esetén egyszer megismételhető az írásbeli dolgozat elkészítése.
A javítóvizsga költségeit – 5000 FT-ot – a résztvevőt terhelik, és azt a javítóvizsgára való jelentkezéskor köteles a vizsgát szervező részére egy összegben megfizetni.
A programból való kimaradás, illetve visszalépés jogkövetkezményei:
A befizetett képzési díj visszatérítésére nincs mód, továbbá Résztvevő vizsgára nem bocsátható, a képzés elvégzéséről tanúsítványt nem kaphat.
december 2024
Esemény leírása
Autizmussal élő gyermekek a bölcsődei és óvodai közösségben – integráció a gyakorlatban (60 óra) 110.000 Ft/fő TERVEZETT IDŐPONT:1 oktatási hét: 2024. december 03-04-05-06-07.
Esemény leírása
Autizmussal élő gyermekek a bölcsődei és óvodai közösségben – integráció a gyakorlatban (60 óra) 110.000 Ft/fő
TERVEZETT IDŐPONT:
1 oktatási hét:
2024. december 03-04-05-06-07. (kedd-szerda-csütörtök-péntek-szombat)
2 oktatási hét:
2024. december 09-10. (hétfő-kedd)
Tréning nap:
2025. január 11. (szombat)
Jelentkezési határidő:
2024. november 17. (vasárnap)
Bővebben
Időpont
December 3 (Kedd) – Január 11 (Szombat)
Helyszín
Budapesti Korai Fejlesztő Központ és EGYMI. – Budai ház
1115 Budapest, Bártfai utca 34/a
május 2025
Esemény leírása
Autizmussal élő gyermekek a bölcsődei és óvodai közösségben – integráció a gyakorlatban (60 óra) 110.000 Ft/fő TERVEZETT IDŐPONT:1 oktatási hét: 2025. május 13-14-15-16-17.
Esemény leírása
Autizmussal élő gyermekek a bölcsődei és óvodai közösségben – integráció a gyakorlatban (60 óra) 110.000 Ft/fő
TERVEZETT IDŐPONT:
1 oktatási hét:
2025. május 13-14-15-16-17. (kedd-szerda-csütörtök-péntek-szombat)
2 oktatási hét:
2025. május 19-20. (hétfő-kedd)
Tréning nap:
2025. június 14. (szombat)
Jelentkezési határidő:
2025. április 27. (vasárnap)
Bővebben
Időpont
Május 13 (Kedd) – Június 14 (Szombat)
Helyszín
Budapesti Korai Fejlesztő Központ és EGYMI. – Budai ház
1115 Budapest, Bártfai utca 34/a
Képzés helyszíne
Budapesti Korai Fejlesztő Központ és EGYMI.
1115 Budapest, Bártfai utca 34/a
A képzés óratartói
Szabó Mariann (a képzés szakmai felelőse), Mózes Eszter, Dr. Pécsi Ilona, Duzmath Zsófia, Katonáné Iványi Edit, Károly Fruzsina
A képzési program óraszáma
60 óra
Tervezett időpontok
2025. május 13 - 2025. június 14.
Jelentkezési határidő
2025. április 20. (vasárnap)
Jelentkezés / kérdés
Somodi-Rácz Anita oktatásszervező
Személyesen: Budapesti Korai Fejlesztő Központ Buda (1115 Budapest, Bártfai utca 34/a)
Telefonon: 06/1 363-02-70
E-mail:
Képzés díja: 110,000 Ft/fő
Ez az összeg tartalmazza az oktatás, a képzési anyagok, a vizsgáztatás és a helyszín költségeit.