Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.
Autizmus-specifikus komplex korai intervenció – elméleti és gyakorlati alapismeretek
CÉLCSOPORT
Az autista gyermekekkel és családjaikkal foglalkozó szakemberek a probléma jellegéből adódóan az átlagosnál is nagyobb kihívások előtt állnak. A legkorábbi életkorban olyan élet eseményekben kell segítséget nyújtani a családoknak, mint a gyermekük problémájának a felismerése, a diagnózissal való szembesülés.
A továbbképzés azoknak a szakembereknek szól, akik a korai életkorban találkoznak a családokkal és még nem rendelkeznek autizmus alapismeretekkel, vagy van alapismeretük, de még nincsen gyakorlati tapasztalatuk a 2-6 éves életkor kihívásaival kapcsolatban.
A KÉPZÉS CÉLJA
Célunk, hogy olyan alapszintű elméleti és gyakorlati képzést nyújtsunk autizmussal élő gyermekeket ellátó pedagógusok számára, melyek birtokában növekszik e szakterületükkel kapcsolatos kompetenciájuk, elfogadják és ismerik az autizmussal élő gyermek eltérő, speciális szükségleteit, és képesek lesznek nevelő-fejlesztő munkájukat ennek megfelelően, és egyénre szabott módon, családközpontú szemléletben adaptálni. A továbbképzéssel várhatóan tovább bővíthető a szakszerű segítséget nyújtó, befogadó pedagógiai intézmények száma, ezzel növelve az autizmussal élő gyermekek esélyét arra, hogy – folyamatos és sérülés-specifikus ellátást kapva – egyenlő eséllyel vehessenek részt a köznevelésben, képességeiket kibontakoztathassák és mind a gyermekek, mind pedig családjaik életminősége javuljon.
Képzési program megnevezése: Autizmus-specifikus komplex korai intervenció – elméleti és gyakorlati alapismeretek
A pedagógus-továbbképzési program alapítási engedélyének nyilvántartási száma: 243/10/2022
A tanfolyam pedagógusok részére a 277/1997. (XII.22.) számú Kormányrendeletben foglaltak szerint elszámolhatók, amennyiben a pedagógus munkáltatója a továbbképzést a rendeletben meghatározottak szerint elfogadja.
A képzési program óraszáma: 60 óra
A képzésen való részvételhez előírt feltételek
- Főiskolai/egyetemi iskolai végzettség: gyógypedagógus, fejlesztő pedagógus, pszichológus, szociálpedagógus, logopédus, konduktor szakképzettség
A megszerezhető képesítés
Az akkreditált pedagógus továbbképzés sikeres elvégzését igazoló TANÚSÍTVÁNY
A tanúsítvány alapján a tanfolyam pedagógusok és/vagy nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörben dolgozók részére a 277/1997. (XII.22.) számú Kormányrendeletben foglaltak szerint elszámolható.
A képzés összefoglaló jellegű tematikája
- Bevezetés. A szakmai gondolkodás fázisai, a kérdésfelvetések. Diagnosztikai anyagok értelmezése, pedagógiai jellemzések. A tipikus fejlődésről az ASZ tükrében. Szerződéskötés, találkozás a családdal
- Autizmus spektrum zavar – elméleti alapok. Autizmus a mindennapi gyakorlatban
- Az autizmus spektrum zavarban érintett gyermekek útja a hazai ellátórendszerben
- Autizmus specifikus kora gyermekkori intervenció, módszertani alapok
- A gyermek és a család megismerése, megfigyelése, tervezés, bevezetés.
- Szociális kommunikáció fejlesztésének elméleti és gyakorlati alapjai. A játék, mint a beavatkozás eszköze a korai életkorban
- A kommunikáció fejlesztése
- Szociális készségek, egyéni, csoportos és közösségi fejlesztése
- Kihívást jelentő viselkedések megközelítése és kezelésének módja
- A fejlesztési célkitűzések megjelenése a hétköznapi rutinhelyzetben, az önállóság támogatása. Tanácsadás.
- A kiegészítő terápiák/beavatkozások helye az autizmus-specifikus beavatkozásban a korai életkorban
- A képzésen elsajátított ismeretek rendszerezése, integrálása a gyakorlatban. A kölcsönös támogatás módszertana, szakmai tanulságok. Saját élményű feldolgozás.
A továbbképzés teljesítésének formai és tartalmi követelményei
- Írásbeli vizsga: Feleletválasztós 10 kérdésből álló a tanulási folyamatot ellenőrző /önellenőrző teszt minimum 50%-os teljesítése.
- Esettanulmány: Minimum 3, maximum 5 oldal terjedelemben esetismertetés készítése megadott szempontok alapján, mely felöleli egy adott gyermek bemutatását, képességeinek, készségeinek pontosabb megismertetését, konkrét nevelési (fejlesztési) célok kitűzését, nevelési, megsegítési stratégiák kidolgozását.
- Fred R. Volkmar, Lisa A. Wiesner: Az autizmus kézikönyve
- Uta Frith: Autizmus- Rövid bevezetés
- Rácz Zsuzsanna – Akadálymentes környezet
- Mózes Eszter, Rácz Zsuzsanna, Szabó Mariann – Modellprogram az autizmussal élő gyerekek óvodai integrációjának elősegítéséhez
- Kathleen Ann Quill – Tedd-Nézd-Hallgasd-Mondd
- Havasi Á. és Őszi Tamásné – Babzsák Fejlesztő Program: Felmérési és tervezési kézikönyv, autizmus-specifikus kiscsoportos szociális-kommunikációs fejlesztő foglalkozáshoz
- Gery B. Mesibov, Victoris Shea, Eric Schopler – Autizmus spektrum zavarok TEACCH szemléletű megközelítése
- Kereki J., Futó G.,Altorjai P., Baranyai I., Csepregi A., Kardos R., Kiss E., Szegedi T., Szvatkó A. – Gyermekút Módszertani kézikönyv
- Dr. Eve Fleming – Szobatisztaság és autizmus
- Danis I., Németh T., Prónay B., Góczán-Szabó I., Hédervári-Heller É. – A kora gyermekkori lelki egészség támogatásának elmélete és gyakorlata
- EMMI Egészségügyi Szakmai Kollégium – Az Emberi Erőforrások Minisztériuma Egészségügyi Szakmai Kollégium egészségügyi szakmai irányelve az autizmusról/autizmus spektrum zavarokról
A vizsga
Értékelési szempontok
A gyermek jellemzésében mennyiben fogalmazódnak meg a specifikus ás általános nehézségek, az erősségek és gyengeségek. A kitűzött nevelési, fejlesztési célok összhangban vannak-e a jellemzésben leírtakkal és a környezeti feltételekkel. A stratégiák kidolgozása tükrözi-e a megszerzett elméleti tudást, a megoldási stratégiák összhangban vannak-e a gyermek adottságaival, erősségeivel, gyengeségeivel és a környezeti feltételekkel, ismeri-e a hallgató a további segítségkérés lehetőségeit, forrásait.
A minősítés fokozatai: megfelelt, jól megfelelt, kiválóan megfelelt. Képzési tanúsítványt csak azon résztvevő számára adhatunk ki, aki eleget tesz a formai követelményeknek és a képzés minimum 90% – án jelen volt.
A szakvizsgába történő beszámítás lehetősége nincs.
A program sikeres elvégzéséért a pedagógusok és/vagy nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörben dolgozó felsőfokú iskolai végzettséggel rendelkezők a 277/1997. (XII.22.) számú Kormányrendeletben előírt tanúsítvány kapnak, amivel igazolják, hogy 60 tanórai foglalkozásban pedagógus-továbbképzésen vettek részt.
A sikertelen teljesítés következményei
„Nem felelt meg” minősítés esetén egyszer megismételhető az írásbeli dolgozat elkészítése.
A javítóvizsga költségeit – 5000 FT-ot – a résztvevőt terhelik, és azt a javítóvizsgára való jelentkezéskor köteles a vizsgát szervező részére egy összegben megfizetni.
A programból való kimaradás, illetve visszalépés jogkövetkezményei
A befizetett képzési díj visszatérítésére nincs mód, továbbá Résztvevő vizsgára nem bocsátható, a képzés elvégzéséről tanúsítványt nem kaphat.
március 2025
Esemény leírása
Autizmus-specifikus komplex korai intervenció – elméleti és gyakorlati alapismeretek (60 óra) 110.000 Ft/fő TERVEZETT IDŐPONT:1 oktatási hét: 2025. március 04-05-06-07-08. (kedd-szerda-csütörtök-péntek-szombat)2 oktatási
Esemény leírása
Autizmus-specifikus komplex korai intervenció – elméleti és gyakorlati alapismeretek (60 óra) 110.000 Ft/fő
TERVEZETT IDŐPONT:
1 oktatási hét:
2025. március 04-05-06-07-08. (kedd-szerda-csütörtök-péntek-szombat)
2 oktatási hét:
2025 március 10-11. (hétfő-kedd)
Tréning nap:
2025. április 12. (szombat)
Jelentkezési határidő:
2025. február 09. (vasárnap)
Bővebben
Időpont
Március 4 (Kedd) 00:00 – április 12 (Szombat) 00:00
Helyszín
Budapesti Korai Fejlesztő Központ és EGYMI. – Budai ház
1115 Budapest, Bártfai utca 34/a
Képzés helyszíne
Budapesti Korai Fejlesztő Központ és EGYMI.
1115 Budapest, Bártfai utca 34/a
A képzés szakmai felelőse
Szabó Mariann (a képzés szakmai felelőse), Mózes Eszter, Dr. Pécsi Ilona, Károly Fruzsina, Duzmath Zsófia, Katonáné Iványi Edit
A képzési program óraszáma
60 óra
Tervezett időpontok
2025. március 04 - 2025. április 12.
Jelentkezési határidő
2025. február 09.
Jelentkezés / kérdés
Somodi-Rácz Anita oktatásszervező
Személyesen: Budapesti Korai Fejlesztő Központ Buda (1115 Budapest, Bártfai utca 34/a)
Telefonon: 06/1 363-02-70
E-mail:
Képzés díja: 110,000 Ft/fő
Ez az összeg tartalmazza az oktatás, vizsgáztatás és a helyszín költségeit, a képzési anyagokat